Friday, June 10, 2011

Beginikah penamat nya..?

Masa tulis entry ni memang dalam kesedihan..ingatkan niat yang
baik boleh berakhir dengan happy ending..tak mintak pun happy
ending..tapi tak sangka buruk yang jadi..hari ni memang tak aktif
blog sebab pagi format lappy bagi ringan..

Bermula dengan solat jumaat..niat baik nak pergi solat..terjumpa
(..bukan sengaje eyh..) pulak dengan bekas bos..dulu saya kerja
kedai makan je..lepas tu sebab dia tak dapat urus kedai sangat
ahad ni maka saya pun diajak kerja kedai makan ahad ni..rasa
berat hati tapi demi secebis rezeki kan..

Adik pulak nak balik sekolah maka dengan niat yang baik tolong
la hantar balik sekolah..sebab kecian tengok barang dia banyak
maka terus je la hantar dia naik kereta..itu pun ragu-ragu coz
naik kereta minyak mahal..duit pun cukup-cukup je..tapi sebab
adik kan..

Lepas je isi minyak terus pergi bandar..masa tu alkisah terlupa la
nak pakai tali pinggang..sedang elok acik polis buat rodblok..kita
ni jujur tak sempat pakai tali pinggang senyap-senyap maka kena
la berhenti dekat tepi..kena saman la nama nya kan..aduusshhh..
belum cukup sadis lagi..


Acik polis kata boleh tolong sebab saya mengaku pelajar maka
di ringan kan la hukuman..dia tulis "tak pamer P"..kita ni tanda la
tangan tanpa membaca terlebih dahulu..u all tahu apa jadi kalau
ada lesen P tapi tak pamer P..mungkin hukuman bayaran ringan..
tapi lesen P saya..MESTI KENA GANTUNG..!!

Ada sesiapa boleh bantu saya..saya tahu memang salah saya u all..
niat yang baik tak semestinya berakhir dengan baik..macam mana
saya nak pergi UITM Shah Alam belajar..bukan dekat..itu belum
kira kerjaya..macam mana saya nak ajar budak tadika kat berek
polis tu..sedih u all..

Asim pamer P..asim teraniaya..ish..tapi hitam putih tak macam tu..

p/s : salah nya kat diri sendiri..tapi cukup terkilan kalau sebab tak
pakai tali pinggang tu je dah tak dapat memandu lagi..sedih..=(

68 comments:

Miss Shikio said...

OMG!

eh2..semut jgn sedih2 sgt yah. berdoa pada Allah bnyk2 taw. mesti ada jalan keluar nanti :)

^______^

aSiMiRa.aSiM said...

~miss shikio~

thanks panda faham semut..memang sangat terkejut bayang pe yang akan jadi..oh lesen ku..tidak..

♥EIRA♥ said...

alala//sian at abg kan ..tape2 saba bnyak2 keyh .. ;)

aSiMiRa.aSiM said...

~eira~

thanks tau..sdeh cket la sebab ingat kan ok..tapi makin teruk ade la..

cik panadol said...

dulu mase akak P pon penah kne saman...speed trap lg...saman sain pulak tu...nasib byr time diskaun thn lepas xde potong merit...kalo tak entah lepas entah tak lesen akak tu...

aSiMiRa.aSiM said...

~cik panadol~

waa..syok ny ade diskaun..asim ingat ade diskaon lagi..takot la kene merit..padahal bukan salah tak pamer p memang pamer pun..adushh..

Sally Yatiey said...

sedihnye :(
Asim sabar okay . :)
Sentiasa berdoa .

Lieyly ︱ Alia said...

asim , jgn sedih2 yaw ! sabar2 ~
nak buat mcam mana benda nk jdi kan ~
tpi sbar yaw , msti ada jalan keluar jgk nti kan :)
senyum2 !

Mohd Nor Quiyyum said...

semua org ade dugaan masing2

sabar je k

aSiMiRa.aSiM said...

~salliey yati~

thanks tau pihatin yati..asim ingan sume jadi ringan..pestime kne saman..asim takot sangat lesen kene gantung..asim salah tak kai tali pinggang je..

aSiMiRa.aSiM said...

~lieyly alia~

asim bingung alia..tatau nak buat camne..kalo bayar mak ayah bleh tlong..tapi kalo kene tarik lesen..adushh..thanks alia..

aSiMiRa.aSiM said...

~mohd nur quiyyum~

thanks tau..hope dimudahkan urusan..memang kureng cket malam ni..

Azeanthy Paiman said...

sabar la sis..dah nasib kna saman kn..

shida'R said...

asim..shida de pengalamn tp time tu jus xpkai helmet ..smpai naik mahkamah..maluuu siot..erm..shida xbpe pasti tp pe simpelu buat..sim pegi balai bdekatan sim tnya..dan bgtaw pe mslhnya..ok..

Nonie said...

kena saman???adoii la asim..xpe la,ni satu peringtan tuk asim..len kali kna ikut undng-undng..

doala byk2 yer..harap2 semuanay dipermudahkan ..amin :)

cheqwa said...

sabar asim sabar!hehehe...polis memang selalu mencari 'kawan rapat' diorg..hehe

| princess SchaBieber | said...

omg! sabar yew byk2 . . scha pon selalu tak pakai tali pinggang.. hehee:) chill laa ^_^ jgn sedeyh2.. insya'allah ad jalan keluar tuu nanti :)

Cik.Tedy said...

adeh..alamak..umm2 pape pm asim try sabar yew may b ad hikmah ntuk sume nie..smile plisz..:)

asfz lily said...

ha..camtu plak..
erm..sabar yek..dugaan ini pasti asim dapat tempuhi..mesti ada jalan penyelesaian..smile :)

Cik Qielah said...

asim byk2 bwk brsbar ya?
doa byk2 k?mngkin ada hkmah dsblik smua nie..
sabar kan separuh daripada iman..
wish u luck! ^_^

farah da butterfly said...

aloh.. cian asim.. sabar ye..=)

Mr AnOnymOUs said...

huhu sadis nye...
sabar yer asim..try la consult ng pak polisi 2, xkna gntg P eh..kna pndai men ayt kit..wan penah kene jgak..hehe
asim, Meh tadabur ayat nie, insyaAllah ade jln kuar..:)

[al-Baqarah : 216]

>>dr shbt utk tolong shbt:)
snyum sokmo!

Munirah Shamsudin said...

Sabar je lah Asim. doa je lah banyak2. Nak buat macam mana kan? dah terjadi

saya KILA said...

alamak . kesian dia . urrmm . jadikan pengajaran je la . apa apa pun mnta tolong dgn Allah . InsyaALLAH.selamat berjaya eak ! :))
jangan sedih sedih lagi .

CikYana(",) said...

Sabar ye asim
Akak pun penah kena saman gak

Wlaupun skrg akak da abis P
Tp kt kete tu still tampal P

InsyaALLAH sume baik2 aje

aSiMiRa.aSiM said...

~azeanthy paiman~

risau kalau lesen kene tarik..sangat sedih..nak carik jeki sume kai lesen tu..ish..

aSiMiRa.aSiM said...

~shida r~

laa..sampai naik mahkamah..haha..hebat ny..kalo ikot kan memang kene gantung lesen tu..asim test carik jalan nak slamat kan balik..sdeh je..

aSiMiRa.aSiM said...

~nonie~

masalah nye akk asim tampal tau p..juz tak pakai tali pinggang je..tak tahu la kalo tak pakai tali pinggang g besa salah dari xtampal p..die buat asim salah pe yg asim tak buat..tu xtahan tu..

aSiMiRa.aSiM said...

~cheqwa~

sabar je la..rase teraniaye la cheqwa..asim tak mintak pape pn dari dowg..sdeh macam ni..

aSiMiRa.aSiM said...

~princess schabieber~

hehe..die tengok orang kot nak saman..tak pe tah asim punye la buat baik die buat asim camtu..tak kan nak kne menghulur..haha..asim sayang lesen asim..bukan senang nak dapat..

aSiMiRa.aSiM said...

~cik tedy~

asim sedih teraniaye tu..sedih niat baik kene camni..adusshh..punce jeki asim sume nak kne kai moto..

aSiMiRa.aSiM said...

~asfz lily~

tu la masalah nye..senang je kene saman..tak patot tol la..sdeh..bayang kan nasib lesen asim..adooii..

aSiMiRa.aSiM said...

~cik qiela~

thanks tau sokong asim..asim wat mane yg termampu..tol2 sayang kan lesen tu..saba je la kan..

aSiMiRa.aSiM said...

~farah da butterfly~

thanks sokong asim..asim test carik jalan slamat kan lesen asim tu..

aSiMiRa.aSiM said...

~mr anonymous~

wan pat slamat kan p ke..?wan buat camne eyh..?bukan pe..memang nak pakai lesen tu..kalo baya wet leh carik..xnak kne amek lesen g skali..

aSiMiRa.aSiM said...

~munirah shamsudin~

tu la..benda da jadi..nak buat camne..kene usaha baiki balik..mesti boleh..tapi nga pikir jalan dia..

aSiMiRa.aSiM said...

~saya kila~

thanks tau support asim..asim cuba buat yang terbaik selamat kan lesen..t asim bitau pe kesudahan dia..

aSiMiRa.aSiM said...

~cik yana~

sedih akk..asim bayang kan nasib p asim tu..memang sengaje polis tu suruh asim amek lesen balik..geram la camni..

Asaka Nikiti said...

asim, saman tuu jangan bayar lagi, bayar selepas dapat lesen comform...
p/s : cikgu yg bgtau waktu tikah ambik lesen 2 tahun lepas :)

aSiMiRa.aSiM said...

~asaka nikiti~

maksud die kene komfem kan lesen tak kene tarik..pastu baru baya saman eyh..?

hanaahmad said...

asim. akak rasa cuba asim ke pejabat polis dan mintak penerangan selanjutnya. asim xplain semula. asim tak boleh dok diam jeh. haisyh..sian kat adik akak ni.

MAnkete said...

kene gantung ke..rasanye takde la.. bwk ja macam biasa asim..rasanya kene bayar saman ja

kiwi said...

eh, kenapa suka2 pak polisi tu tukar kesalahan? hurm lain kali hati2 ok, naik kereta pakai sitbelt, jgn lupa; :))

aSiMiRa.aSiM said...

~hanaahmad~

thanks tau akk..ag snin ni asim p kat pejabat polis..tapi bleh cakap kat mulut..hitam putih da tulis macam tu..asim tak tau nak buat macam mana..

aSiMiRa.aSiM said...

~mankete~

kalau kene bayar saman asim xkesah..tapi kalau lesen kene gantung habis la..camne leh rase tak kene gantung man..?

aSiMiRa.aSiM said...

~kiwi~

tah die kate nak tolong bagi ringan bayaran..asim ingat die tak tukar ape2..bile tengok die da tulis tak pamer p..adushh..sdeh sangat..asim jarang bawak kete..

Aida Omar said...

eh awat suke suki je polis tu tukar kesalahan..aida rasa kan lebih baik asim g balai polis berdekatan pi tny depa mcm ne benda nie nak diselesaikan sebab tu bukan kesalahan asim yg sebenarnya..mane bole gitu..ke polis tu rabun tak nampak..geram nie..geram..hihi

sian asim..

aSiMiRa.aSiM said...

~aida omar~

asim takot gak kalo tak kai tali pinggang tu merit die tinggi..asim test carik xjumpe..polis tu kate nak tolong asim..ni nak mati kan punce jeki asim..ish..ag snin asim g balai..takot la dowg g bekuase..asim pun satu..tapi asim xbesalah..

Sern said...

huhuhu..Sern tak tau nak tolong macam mana .. kesian asim...sabar eh asim..nanti gi la balai cuba settlekan...=)Sern rate 5 stars!heheh..

aSiMiRa.aSiM said...

~sern~

hahaha..kisah sedih pun 5 star..?hehe..thanks sern..tu la sdeh risau kat lesen..hope setel cpat kan..

misyamissyou said...

lahh..baik la byr 300 drp kne gantung..sabar la ye..hmm

aSiMiRa.aSiM said...

~misyamissyou~

tu la asim test tanye sape2 bleh tlong..hope sume ny ok..amiinn..kne pakai lesen tu slalu..

alif haris said...

aduyai bro .. hurmm tak boleh buat rayuan ke cmtu ??

Libragurlz said...

kesiannye abg.. ^︵^
actually, abg x salah pn..hmm.. what's wrong with acik polis tu? if i'm in your shoes.. fai rase takut sngt.. mcm mane nk pegi belajar lagi.. nk cari rezeki lg.. ape2 pn.. abg kena sabar dan tabah k.. sume yg berlaku nie ada hikmahnye.. jgn sedih2 lagi ye..

Syahirah Suhaili said...

aiseh..yela kot,tak letak P maybe akn kena gantung lesen sbb dimerit dy besa..hoho..lagi baek kene saman xpakai tali pinggang..rm300 kan..polis tu xpasan asim mseh p kot..?? huhu..kesian asim :(

aSiMiRa.aSiM said...

~alif haris~

xkenal owang dalam la bro..kot tau leh mintak tolong sape2 kan..ni nga buntu abes..

aSiMiRa.aSiM said...

~libragurlz~

thanks tau..asim bukan pe..mmg perlu sangat lesen nak carik jeki..tu la yg bleh sare hidup..memang nak asim memandu xde lesen gak eyh pasni..hurm..=(

aSiMiRa.aSiM said...

~adiela~

asim rase acik polis tu sengaje la..die tanye asim pasal baja memandu ade aja kai tali pinggang x..pastu die kate bile baja memandu..diela..kalau lesen x p tak tampal p bukan kesalahan..ni memang sengaje nak kene kan asim ni..

Onitsuka_hana said...

rm300 kan?

aSiMiRa.aSiM said...

~onitsuka hana~

tak tahu hukuman die..asim p lagi..takot lesen kena tarik..

tia siwon said...

huhu . asim, bawak bnyk2 bersabar ye :)

aSiMiRa.aSiM said...

~tia siwon~

hehe..xpe..tawakal abes da..boleh kot..t asim usehe kan..=)

NURAMOY AKA AMOI said...

alamak asim x tgk dulu sblm tanda tangan..bahaya..lain2 x hati2..hurmm nora igt..asim bayar saman cpt3..doa2 supaya merit x kena potong..sabar taw asim..t.t

aSiMiRa.aSiM said...

~nuramoy aka amoy~

hahaha..da tawakal abes ni..ade jalan slesai kot..t asim useha kan..thanks tau skong asim..=)

adib syazwan said...

carenye?ejas la mbr yg ayhnye polis..meti boleh tolong pnye..=P

Born said...

~saya kila~ thanks tau support asim..asim cuba buat yang terbaik selamat kan lesen..t asim bitau pe kesudahan dia..

wisata bakti alam said...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT. Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/