Sunday, June 12, 2011

Meja Makan ke Meja Guru..


Hari ni seharian kepenatan..masuk kerja 9.30 am sampai la jam 8.00 pm..
bukan la kerja yang rasmi..atas permintaan bos lama mintak tolong kerja
di kedai makan dia..kena la melayan kerenah pelanggan..ambil dan hantar
order..itu la kerja saya awal tahun..dulu kerja masa kurus..sekarang dah
berisi lambat je buat kerja..tak curi-curi makan ok..

Bukan senang nak dapat kerja zaman sekarang ni..u all pun faham kan
suasana sekarang semua berebut dapatkan peluang kerja..tapi apa yang
u all tanam sebagai azam u all bekerja eyh..?buat kerja ikhlas..nampak
bebenor tak jujur..haha..ramai yang bekerja sebab wang..sebab kena
sara anak bini lagi..

Dulu saya pernah dengar satu ungkapan makcik ni yang buat saya fikir
panjang jugak..bak kata pepatah makcik..

"Kalau cari duit sampai bila pun tak akan puas..
                           tapi kalau carik rezeki insyallah dicukupkan urusan.."

Tak ada kaitan pasal ikhlas kerja kan..u all dapat tak maksud tersirat
dia..?dulu saya kerja kedai makan..banyak ke gaji..semestinya tidak..
dari kedai makan ramah layan pelanggan terlayan cikgu tadika..diajak
nya ajar tadika..dari dua tadika jadi empat..sekarang ni dah bergelar
cikgu tadika walau asal nya hanya pelayan kedai mamak..haha..

Kita tak akan dapat puaskan semua orang..sedangkan nabi kita yang
sempurna pun ada yang tak suka..tak suruh u all jadi baik pun..biar
mulut pedas..biar perangai tak alim..janji hati tunduk..tunduk macam
mana..?err..yang penting esok sekolah..=p

p/s : tips blogging hari ni..cari sahabat dalam blog..nanti follower datang
sendiri..hehe..

23 comments:

Nonie said...

nak order!!..nk order!!..set sup ayamm satu ^_^

aSiMiRa.aSiM said...

~nonie~

hahahahaha..akak ni..xabes2 sop ayam..bege je saye jual..kacak tak saye..?hahaha..=p

Nonie said...

bege je??bege ayam special 1!!!hehehe...

acan ketot said...

hehe..
wahh.. bz nye asim..
tpi btol lah kn kate makcik 2..

Abu Bagi said...

yes setuju..kerja kean iklas..jgn curi tulang hehehe

Alynna said...

wah,
cikgu rupenya..
hehe...

aSiMiRa.aSiM said...

~nonie~

hahaha..akak ni..oang da cangging..bege ayam dabel spesel mayonis..bau la gempak akk..camne nak gmok ni..haha..=p

aSiMiRa.aSiM said...

~acan ketot~

hehe..babtu asim rase acan terus kan je keje tu walo pon pnat..mane tau t knal sape2 die tarik acan g kat keje yg lbeh baik kan..hehe..

aSiMiRa.aSiM said...

~abu~

hahahaha..ikhlas pon kadang2 xikhlas kan..haha..wat pe yg kite mampu je abu..ko da keje ke..?

aSiMiRa.aSiM said...

~alynna~

hahaha..asim memang ckg pon tapi..pangai tak cam ckg sangat la..haha..janji dak2 ni baja ngan epy kan..=) thanks singgah blog asim ni..hehe..

scya lollita said...

brani curi tulang ?
wat sup tulang lg bgus haha

lalalililulu said...

wow! so impressive....kelu lidah aku beb...ko memang superb lah...

aSiMiRa.aSiM said...

~scya lollita~

hahahaha..asim yg kene jadi sop nanti..hahaha..asim xcurik tulang..ni pekerja berdedikasi..haha..

aSiMiRa.aSiM said...

~lalalililulu~

hahahaha..ko ni pon..pe yg ebat kat aku..aku cam bese2 je..haha..yang penting aku memang sahabat baik ko..ok..=)

lalalililulu said...

ko ni baek la beb...xpenah de geng cam ko...keep it up k dude...whatever happen aku support ko dri belakang, depan, kiri n kanan...hamik ko sume sisi aku support...haha

aSiMiRa.aSiM said...

~lalalililulu~

hahaha..ko ni giler la support aku..geng paling bagos camni..haha..aku takde la baik mane..yang pnting aku bukan penipu or hipokrit..hahaha..

lalalililulu said...

haha...bgs2..aku bkn penipu n hipokrit...tp aku jht...haha...

dill said...

btol3x

dill.

aSiMiRa.aSiM said...

~lalalililulu~

hahahaha..ko jahat mane pun ko tetap geng aku k..=)

aSiMiRa.aSiM said...

~dill~

hahaha..akak ni..ade2 je..=)

Adib Syazwan said...

betul3...kerja yang ada tu kita buat je la...asalkan halal..kan...aku pon kje part time je skunk..tmpt yg aku da bese wt part time...g interbiu kejeari 2 xdpt..hahaha!

Alif Haris said...

alaa otak orang lain2 .. fikiran pn lain2 .. tak sama bro .. so mst ade yg tak puas hati punye ..

Outbound di malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...