Tuesday, May 03, 2011

Ayam cap tadika..


Siapa yg suke makan ayam angkat kaki..!! hidup kite tak
lari dari perkataan ayam kan,,kalau lemah kene ejek ayam..
kalau tonggek kene panggil ayam..kalau lemau pun kene
gak ejek ayam kan..bulu tangkis cap ayam la..baju pun cap
ayam la..rendah sangat ke martabat ayam..?

Hari ni sy bertuah sebab dapat memula kan satu lagi tugasan
baru..masih sama mengajar budak2 tadika perpaduan..tapi
dapat satu lagi tempat..jadi keseluruhan sy dapat mengajar
4 tadika daerah tampin..ramai tau ayam budak2 kecik yg
sy kenal..indah nya hari saya..

Err..indah ke..?mengikut pengalaman..hari pertame je indah
sebab baru nak berkenalan..tunggu la seminggu lagi..penat la
sy melayan karenah budak2 ni..haha..alhamdulillah rezeki tak
pernah putus..walau pun kerje ni x lah seberape gaji nya..jaoh
jugak tadi..dalam setengah jam tunggang kude baru sampai..

Jom u all bayang kan sy mengajar..sy ajak budak2 ni kumpul
satu meje..tema minggu ni adab makan..so dengan xsengaja
sy pun dapat idea suruh budak2 bayang kan ad ayam goreng
atas meje tu..budak2..sape yg xsuke ayam kan..?

Dengan otak kelentong sy pun cakap la siape yg makan kepak
ayam nanti tangan die jadi kuat..maka sape yg senyap dalam
bayangan sy pn bagi la kepak ayam kat budak2 ni..kalau makan
pehe ayam saya pun kata nanti pehe jadi kuat..saje nak tarik
minat budak makan ayam..last sy kata kalau kite makan bontot
ayam ape yg jadi..?

Dengan pantas ny rusyaidi si budak nakal menjawab..

"Nanti bontot kita jadi kuat..!!"

Terbantut idea sy seketika..hahaha..boleh die jawab camtu u all..
saya nak cakap kalau makan bontot ayam ni nanti mulut jd pot
pet pot pet..tapi betul ke u all kalau makan banyak bontot ayam
mulut jadi pot pet..?tapi sexy gak kan bile bontot jadi kuat..=p

Tu la sy mengelentong lagi..kan dah kene..tapi epy la u all pat main2
ngan budak..lagi2 tadi bile suruh diorang amek ayam kat atas meje
tu diorang berebut2..hahaha..berebut2 basoh tangan lepas rebut2
ayam tu pakai paip bayangan..semue tu xde pn tapi xsangke sampai
camtu sekali reaksi diorang..haha.camne kite kecik2 dulu agak nye..

p/s : dulu pernah terbaca lelaki ni banyak cakap sebelum kawen..
tapi bile dah kawen pempuan pulak yg banyak cakap..betul ke..?

20 comments:

faralovexx said...

hahaa,,,klakar..ape laa ajar budak2 sal bontot...hihihi....xsnonoh cikgu ni. :P,,jgn mrh....

aSiMiRa.aSiM said...

hahahaha..fara ni..bontot ayam la bukan bontot pe..da tu je bahagian tinggal tadi..=p hehe..budak tadika lak tu..xsnonoh asim..haha..

Miss Dill said...

mesti jenuh kejar sana sini ngan bebudak kan.

terbaik la dik!

Miss Dill^^

nazihah maznan said...

lorhhhh...cikgu upenye....huhu

adib syazwan said...

ape puncenye asal xbagus je kene panggil ayam ek?hadoi~untungla dah ade tempat nak cri duit...budak2 pulak 2 kne ajar...kn bes lyn budak2 ni...huhu

aSiMiRa.aSiM said...

kak dill : hahaha..tapi epy kak pat main2 ngan budak..time dowg cerie mmg sangat epy..=)

jieha : hahaha..aah ckg..tapi xhebat pn..ckg tadika je jieha..=p

adib : budak2 ni suci..xrugi aja diorang..kalau diorang doa kan kite mmg bruntong kan..=)

Fathiah Hamim said...

aishh bontot tuh pg13 lagi. diorang tak cukup umur laa. :D

dayfeda hassan said...

haha..mmg lawak la ble bayang kn..kihkihkih..^_^

Aida Omar said...

haish cikgu asim ajar bontot2 nie..haha.

tapi best kan men dgn budak..saya suka sangat2 pada budak2..kelakar je dieorang nie..

aSiMiRa.aSiM said...

fathiah : tapi..hahaha..sy cakap pasal bontot ayam bkn bontot manusie..=p hahaha..diorang lagi tlebih tafsir dari sy..haha..

fida : tu la kelebihan dok ngan kanak2..bleh gelak je slalu..2 la petue nak nampak mude..hahaha..asim mude ke..?=p

aida : hahaha..sy swuh diorang bayang kan aym je..narny nak pesan jgn mam bontot aym t mulut pot pet..xlbeh dari tu aida..hehe..

deeya said...

kalau makan dada ayam ?? bhahahaha ! ta baek la cikgu nie .. kalau sye jd anak murid , sye tuntut betol2 ayam goreng depan mata . tak kire la ! sape suruh naekkan nafsu makan sye .. hahaha !

Nonie said...

ish..ish..asim ni.hahaah.akk cm nk sepak2 je asim laju2...tau npe???

haha...ajar budak2 mcm2,kreatif.tgk..budak sekarang otak kemain ligat kan.ade je jawapan comel dr diorng :)

minah SENYUM said...

HAHA ! cikgu apa neyh . xpt0t bt0i ~
b0nt0t kuat , HAHA ! sket pr0t alia baca keja gelak neyh ! :))

aSiMiRa.aSiM said...

deeya : hahaha..mkn dada..paham2 sendiri la..asim laki tatau pape..=p hahaha..alorrhh..saje2 men2 kretip ngan dowg..xtau plak dowg bsungguh nak ayam tu..haha..

kak nonie : hahaha..pliss jangan sepak adk akk ni..sy xbesalah..sape la jadi ckg dowg..asim tatau..=p hahaha..tapi mmg bijak knk2 zaman skang..hehe..

alia : hahaha..asim ckg tadika..asim nak cakap lain..dowg yg jawab lain..tidak alia..asim x bersalah..haha..

Cik ira said...

hahaha.. mesti comey2 kan dieorg ni.. dari dulu lagi nak sgt kije ngan budak2 ni.. cm kat tadika la.. xpun kt nursery .. sebab budak2 ni comey...

tpi aleh2 amik civil eng. lak.. ermmm...

wynaut blog said...

visiting your blog.. ^^

siti suraya said...

banyak cakap lepas kahwen sebab menasihat lahh (:

deDetz said...

hehehe asim,
saya blum pernah makan bontot ayam lah pula..
waa~ msti syok kan rapat ngan budak2 =D

adwafarahin said...

hahaha suka jwpn rusyaidi!

aSiMiRa.aSiM said...

cik ira : hehe..budak2 mmg comey..wat kite tsyum..sy ni xsengaje kak pat keje tadika..hehe..smoge akk dapat ank cpat..=p

wynaut : thanks..slamat bertukar info..=)

suraya : aah..nasihat a.k.a bebel..sblom kawen laki byk ckp bab janji itu ini..hahaha..kan2..=p

dedetz : hahaha..asim pnah tengok bontot aym tapi xsuke mam..xsdap..lemak je..xde daging..eeh cam pnah mam plak..=p

adwa : hahaha..rushaidi tu ketua tapi nakal sgt adwa..dkog2 bkang asim..adooii..pnat mlayan..=p