Saturday, May 28, 2011

Kalau nak boleh..?


Semua nak kan kejayaan dalam hidup..nak bergelar pelajar menara
gading satu hari nanti..orang kata kejayaan kan kunci kesenangan..
senang ke kalau berjaya dalam belajar..?u all yang tentu kan masa
depan..kalau kita nak mesti boleh punya..nak tips berjaya..jom sy
kongsi kan dengan u all..

Berjaya dalam belajar..
Beri kan tumpuan u all dalam kelas masa guru or pensyarah ajar..tak
nak salin..?xpe pun..pastikan telinga tangkap isi penting disampaikan..
(..macam mana nak tangkap guna telinga.??..)

Berjaya dalam exam..
Mesti la baca buku kan..tapi kunci dia mudah kan penanda kertas tu
mudah kerja nya..jawab semua betul atau xpayah jawab semua..
(..senang tanda kalau kertas periksa bersih kan..)

Berjaya dalam blogging..
Jadi lah mesra alam..tabah terima macam2 pandangan..bukan semua nya
sama perangai..jadi diri sendiri dan tidak berlebihan dalam sesuatu..
(..jom ramai2 target nak jadi otai blogging..)

Senang kata semua orang boleh berjaya..kena bertukar ganti..yg retro
jadi kan panduan..yg baby sokong satu sama lain..err..ni becakap pasal
blogging..jadi kan blogging satu hobi..tak dapat update selalu balas jejak
pun dah cukup ok..semua boleh berjaya kalau nak..tapi sekarang mesti
ramai blogger budak sekolah turun padang..tolong la diorang ok..

Besok sy daftar sebagai pelajar rasmi uitm..maaf kan salah sy dalam blog
mungkin ada yg kurang senang..maaf jugak kalau sy macam cipsmore bab
terlalu bz..tak lupa juga siapa dah tempah header..bila berkesempatan akan
disiap kan..memang mudah bila dah berjaya..tapi tidak semudah berkata2
nak berjaya..kalau berjaya boleh hidup mudah ke..?

p/s : nak jadi otai blogger..dah pasang dah target tu..tapi masih belum ada
peluang buat sesuatu yg gempak macam otai blogger yg lain..tunggu..=)

25 comments:

Terbelog said...

nice entri Maharaja lawak minggu 9

amnie azmira said...

selamat menempuhi dunia baru (^^,)

munirah said...

selamat mnjadi pelajar :) nnti, slalu r keep update blog. =)

Khairil said...

selamat maju jaya...semoga tercapai semua cita2 tu...

aSiMiRa.aSiM said...

terbelog : thanks tau singgah blog sy ni..=)

amnie azmira : asim akan wat yg terbaik..tapi makin cbok la nanti..hehe..=p

munirah : asim akan update kalo pree..thanks atas sokongan..ni yg smangat nak blogging ni..hehe..

khairil : thanks tau khairil..kite same2 capai impian jom..=)

Sally Yatiey said...

Semoga berjaya ! ;)
hehe ..

aSiMiRa.aSiM said...

hahahaha..yati ni..thanks tau..asim test baja baik2..=)

Mrs.Yie said...

semua orang nak berjaya..x de sape nak gagal :)

aSiMiRa.aSiM said...

hahaha..tapi bukan mudah nak berjaya kan..=) tapi kalau usaha sungguh2 blom tentu berjaya..

Cik Yana said...

Bagus tol tips no 2 tu. Hehehe~ Wah dah jadi student UITM. Tahniah. Nanti belajar rajin-rajin :)

Lots of Love,
Cik Yana

aSiMiRa.aSiM said...

hahaha..yana ni..thanks tau support asim..bukan pe..asim kene tande ketas exam jadi senang kalau budak ni xjawap..hahaha..=p

alif haris said...

bro .. sambung blaja mane ni nnt ??

aSiMiRa.aSiM said...

owh aku sambong uitm shah alam..tapi still keje g..tapi..sibok tu dah kompem..aduussshh..

Lalalilillulu said...

yg no 3 tuh aku cam terase skit...kuikui..perasan plak...neway gud luck!! trun sini rojer aku..

aSiMiRa.aSiM said...

hahahaha..ko ni pun..rilek la..otai macam mane pn semua ny mula dari bawah kan..hehe..ok xde hal la..=)

lynda said...

haha gud luck kawan !:)

SofieyAzwa said...

Betul! kalau nak berjaya semua boleh! Yang penting usaha nak capai kejayaan tu. Nice entry. ;)

aSiMiRa.aSiM said...

lynda : hahaha..same2 la kite usaha..thanks 4 da support..=)

sofieyazwa : hahaha..same2..smoge kita berjaya capai pe yg kita nak kan..=) ni entry mase pree leh pki byk..kalo nga cbok..ish2..=p

dill said...

selamat belajar!

dill.

sal_ijou said...

All the best Asim! =)

aSiMiRa.aSiM said...

kak dill : thanks tau support asim..xkan lupe kan akk..t da bercaye akk sy carik dulu..hehe..

sal ijou : thanks akk..hehe..asim cube wat yg terbaik demi masa depan..=)

misyamissyou said...

gud luck le kamu masuk u nnt ye :D

Syahirah Suhaili said...

masuk zaman menjadi seorang pelajar lagi..gudluck! moga dilancarkan segala urusan.. :D

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

adik kena

1)reka letak
2)pilih-> konfigurasi senarai blog
3)-> ikon
->tajuk item yg paling terkini
->tick gambar kecil item paling baru..
->tarikh kemas kini terakhir

aSiMiRa.aSiM said...

misyamissyou : hahahaha..nga kat uitm..mmg ramai orang..hope otak xtepu nak baja g..hehe..

syahirah suhaili : macam mana la nak baja..hehe..sangat fleksible..hope otak masih senang baja cam dulu..hehe..

kak nana : thanks tau aja..t sy wat baru..=)